Facebook si Twitter au un nou motiv de ingrijorare. Lansata fara prea mare tam tam pe 14 octombrie, o noua retea de socializare promite sa le ameninte suprematia celor doi giganti. Reteaua se numeste Tsu si face exact lucrul pentru care Facebook si Twitter au fost criticate: in loc sa le ia bani utilizatorilor ca sa le promoveze mesajele, Tsu isi plateste userii pentru fiecare postare.
Modalitatea e simpla. Ca si celelalte retele de socializare, Tsu afiseaza reclame. Diferenta e ca 90% din banii primiti dunt distribuiti utilizatorilor. Astfel, creatorul  initial al unui mesaj primeste jumatate din suma, primul utilizator care distribuie mesajul primeste si el 33,3%, urmatorul ia si el 11%, iar al treilea distribuitor inca 3,7%. Daca luam 100 de euro, de exemplu, cel care a scris postarea originala va primi 45 de euro (Tsu opreste 10%, adica 10 euro, iar acesta primeste jumatate din restul de 90%), primul utilizator care da share va primi aproape 30 de euro, al doilea aproape 10 euro, iar al treilea putin peste 3 euro.
Tsu planuieste sa isi recompenseze utilizatorii si in functie de cati prieteni pot atrage in reteaua sociala. Deocamdata, accesul se poate face doar pe baza de invitatie. Fiecare utilizator existent primeste un shortcode, asa ca, daca aveti prieteni deja inscrisi, ii puteti ruga sa va trimita link-ul de intrare, sau puteti folosi aceasta invitatie.
Tocmai datorita acestui sistem de recompense, reteaua a devenit virala la doua saptamani de la lansare, cu o rata de crestere de peste 20%, mult peste orice alta retea de socializare. Cu toate acestea, tocmai succesul sau fenomenal ar putea fi marele pericol.
Reteaua fondata de Sebastian Sobczak, Drew Ginsburg, Thibault Boullenger si Jonathan Lewin a primit o capitalizare de 7 milioane de dolari, dar a fost deja criticata pentru structura piramidala, de tip MLM, care ar putea atrage tocmai acel tip de utilizatori si continut nedorit pe Facebook , Twitter sau Reddit. Mai exact, meme-uri hilare, poze cu animale dragute si tot felul de prostioare menite sa aduca like-uri si share-uri.
Creatorul Tsu, Sobczak, a explicat insa pentru FoxNews ca a introdus filtre si limite tocmai pentru a preveni spam-ul . Utilizatorii sunt astfel limitati la maximul 50 de cereri de prietenie  in asteptare pe o perioada de 7 zile, pot raporta continutul indecent sau spam-ul, iar mesajele care au fac abuz de hashtag-uri sunt limitate.